Avantatges:
- L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient.
- Es poden posar elements multimedials: imatges, vídeos, sons, animacions,etc.
- Permet crear esquemes de manera que es veu més clar
- L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
- Permet utilitzar una variada gamma de colors que clarifiquen el significat dels continguts.
Desavantatges:
- Tot està encaminat a establir un tipus de discurs transmissiu i seqüencial entre l’ordinador i el públic.
- Moltes vegades hi ha excés d’informació.
- L’orador es limita a llegir la pantalla.
- Colors i formes a la pantalla sense seguir cap ordre estètic ni utilitat.
- Pot haver cert abús dels elements multimedials.
- Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula estarà a les fosques i això provoca cansament als alumnes.
- Masses efectes de animació o transició provoca que el públic/els alumnes estiguin pendent per això i no pel discurs.
- Incloure més matèria, ja que potser es creu que fent-lo amb diapositives els alumnes incorporen les coses amb més facilitat, quan no té perquè ser així.
- Doble discurs: l’orador va explicant i el oient va llegint a un ritme diferent.
Mes informació al blog de gestió d'en Jordi Simón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada