- La metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor, on s'estableix una relació d'ensenyament-aprenentatge entre la persona i l'ordinador. És l'ordinador qui avalua i segueix el procés d'aprenentatge que fa l'alumne. Exemple de la metàfora: Jclic.
- La metàfora de la construcció: L’ ordinador com a alumne, és la persona qui controla l'ordinador. Exemple: Scratch.
- La metàfora de laboratori: L'ordinador com a simulador és l'altre metàfora. Aquets permeten aprendre mitjançant el descobriment i l'experimentació. Un exemple de la metáfora: la Doctora Xinxeta.
- La metàfora de la caixa d'eines, que és l'ordinador com a eina. L'ordinador ha de ser una eina d'aprenentatge on els nens es trobin amb fets reals i propers que s'adeqüin a les seves necessitats i dubtes. Un bon exemple és el Prezi.
Informació del bloc del Jordi Simón.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada